Wzrost oglądalności, nowi partnerzy oraz wsparcie dla kobiet i młodzieży – CNN Arabic świętuje swoje 20-lecie i zapowiada specjalne projekty

W tym roku CNN Arabic świętuje 20 lat swojej działalności jako cyfrowy serwis informacyjny z siedzibą w Dubai Media City, który od 2002 roku relacjonuje wydarzenia dla arabskiej publiczności z całego świata. Nowe badania pokazują, że CNN Arabic jest najbardziej zaufanym arabskojęzycznym źródłem informacji.

Od początku działalności CNN Arabic ugruntowało swoją pozycję wśród odbiorców arabskojęzycznych jako wiodąca niezależna platforma informacyjna. Stawiając na rzetelne i oparte na faktach wiadomości uwzględniające globalną perspektywę, CNN Arabic wciąż rozwija się i wprowadza innowacyjne rozwiązania, dostarczając najwyższej jakości treści od zespołu dziennikarzy CNN na Bliskim Wschodzie i na całym świecie.

CNN Arabic zakończył 2021 rok z najlepszym wynikiem w historii, a liczba odwiedzin wzrosła o ponad 150 proc.* w ciągu ostatnich sześciu lat. Na sukces ten złożyły się materiały wideo na urządzeniach mobilnych, treści interaktywne i artykuły dostarczane arabskojęzycznym odbiorcom z całego świata, poszukującym niezależnego i wiarygodnego dziennikarstwa.

Obok angielskiej i hiszpańskiej wersji CNN, CNN Arabic dociera do odbiorców posługujących się jednym z najbardziej rozpowszechnionych języków na świecie. Jest kluczową częścią portfolio cyfrowych produktów i usług CNN, które łącznie docierają do średnio 185 milionów użytkowników miesięcznie**.

Najnowsze niezależne badania przeprowadzone na zlecenie CNN*** wykazały, że w zestawieniu z konkurencją, CNN Arabic jest dostawcą nr 1 dla odbiorców wiadomości w języku arabskim i angielskim z USA i Bliskiego Wschodu. Tymczasem z badań przeprowadzonych wśród arabskiej publiczności**** płynie wniosek, że odbiorcy nie mają zaufania do informacji, zwłaszcza tych publikowanych w mediach społecznościowych. CNN Arabic cieszy się tu natomiast wysokim poziomem zaufania osiągając wyniki trzykrotnie powyżej średniej***.

„Nie sądzę, że gdy 20 lat temu rozpoczynaliśmy działalność CNN Arabic, ktokolwiek spodziewał się zmian, jakie zaszły na świecie w ciągu kolejnych dwóch dekad” – powiedział Rani Raad, Prezes CNN Worldwide Commercial. „W tym czasie rola krajów arabskojęzycznych w globalnym krajobrazie geopolitycznym znacząco się zmieniła, a Zjednoczone Emiraty Arabskie – gdzie CNN Arabic ma swoją siedzibę – stały się ważnym strategicznie graczem w światowej gospodarce. Podczas gdy jesteśmy zalewani dezinformacją, znaczenie odpowiedzialnych i rzetelnych mediów informacyjnych stało się jeszcze większe. Dlatego będziemy nadal służyć arabskojęzycznym widzom na całym świecie informacjami, których potrzebują, aby móc podejmować najważniejsze życiowe decyzje”.

Jubileuszowy rok rozpoczyna się trzema długofalowymi programami partnerskimi, które skupiają się na aktualnych i ważnych dla arabskiej społeczności tematach. CNN Arabic skupi się na treściach związanych z wzmacnianiem pozycji kobiet w biznesie, społeczeństwie, polityce i kulturze, a także na historiach o arabskiej młodzieży oraz ich rozwoju – jak przekraczają granice, zmieniają i definiują swój świat.

Partnerstwo z jednostką ONZ w Kwestii Kobiet – UN Women – w krajach arabskich zaowocuje połączeniem eksperckiej wiedzy i doświadczenia międzynarodowej organizacji z silną pozycją potężnego domu mediowego o szerokim zasięgu, do jakiego należy CNN Arabic. Wspólnie podmioty te opracują odpowiadającą realnym potrzebom strategię, obejmującą działalność redakcyjną, eventy i inne projekty mające na celu wspieranie równości płci, integracji finansowej i sytuacji kobiet na rynku pracy w całym świecie arabskim.

Dzięki partnerstwu z Abdulla Al Ghurair Foundation for Education, CNN Arabic przez trzy lata będzie kształcić emiracką i arabską młodzież tak, aby w przyszłości osiągała ona większe sukcesy w pracy i w działaniach na rzecz zrównoważonego rozwoju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich i poza nimi.

Ponadto, CNN Arabic rozpoczyna współpracę z Sharjah Press Club. W ciągu najbliższych trzech lat będzie szkolić młodych dziennikarzy m.in. w zakresie wiadomości multimedialnych i produkcji treści. Organizowane będą również zajęcia dla nastolatków na temat korzystania z mediów społecznościowych i rozpoznawania dezinformacji.

„Jesteśmy niesamowicie dumni z tego, że już od 20 lat dostarczamy naszym widzom w krajach arabskich niezależne wiadomości uwzględniające globalną perspektywę” – mówi Caroline Faraj, wiceprezes serwisów arabskich CNN, kierująca CNN Arabic od początku jej istnienia, w 2021 roku wyróżniona nagrodą Arab Women of the Year Awards w kategorii media. „Nie chcemy stać w miejscu – od samego początku w naszym DNA – jako cyfrowego serwisu informacyjnego – jest ciągła chęć rozwoju i eksperymentowania, dostosowywania do zmieniających się nawyków odbiorców w kwestii konsumowania treści. Patrząc w przyszłość, w momencie gdy rozpoczynamy 21. rok naszej działalności, ludzie mogą oczekiwać od nas ważnych tematów, szczególnie dotyczących wzmocnienia pozycji kobiet i młodzieży arabskiej, poruszanych w nowy, dynamiczny sposób, z treściami redakcyjnymi wzbogaconymi o nowe współprace, które ogłaszamy – z UN Women w krajach arabskich, Al Ghurair Foundation i Sharjah Press Club”. 

__________________

* Dane pochodzą z Adobe Analytics

** Dane pochodzą z comScore

*** Badanie przeprowadzone przez Toluna wśród konsumentów wiadomości w Egipcie, Iraku, Jordanii, Arabii Saudyjskiej, ZEA i USA, którzy śledzą wiadomości w języku angielskim i arabskim lub tylko arabskim. Badania terenowe przeprowadzone w grudniu 2021 r., oceniające dostawców wiadomości Aljazeera, Al Arabiya, BBC Arabic, CNN Arabic, Sky News Arabia i Al Sharq

**** Arab Youth Survey 2021 pokazuje, że tylko 26 proc. młodych Arabów uważa kanały mediów społecznościowych za godne zaufania